Een artistieke hulde aan 60 jaar Onitsuka Tiger

Voor de Japanners is 60 worden een eer: het voltooit de 60-jarige ‘levenscyclus’. Het is deze prachtige mijlpaal die het Japanse sportmerk Onitsuka Tiger inspireerde tot het creëren van een spectaculair, inspirerend magazine gericht op liefhebbers van Japan en ‘sportmode’ enthousiastelingen wereldwijd. In opdracht van Zoo Magazine verzorgde Smel de art direction en vormgeving voor het jubileum magazine en een gelimiteerde cadeauset.
1 / 9

Mix van traditioneel en onconventioneel


Made of Japan Magazine is 256 pagina’s met het originele sporterfgoed, de visie en evolutie van het merk en de invloed ervan als stijlicoon onder modeleiders, kunstenaars, atleten en sportfans in Japan, de VS. en Europa. In het design hebben we gekozen voor de combinatie japans/engels teksten en een onconventionele lay-out wat het tijdschrift een excentrieke uitstraling geeft. Geïnspireerd door japanse gift wrapping en de bento box hebben we een wit kartonnen cadeauset ontworpen bestaand uit 3 dozen in een sleeve. De cadeauset is afgewerkt met traditionele japanse patronen in uv lak en het uitgelaserde Onitusuka Tiger logo.
1 / 10

Verzamelobject


Made of Japan is voorbestemd om een verzamelobject te worden. Made of Japan bevat meer dan 30 iconische persoonlijkheden, waaronder Chiharu Shiota, Naomi Yotsumoto, Yusuke Iseya, Makoto azuma, Hirofumi Kurino en voormalige steratleten Dave Cowens en Lasse Virén. Het blad heeft een strakke, bijzondere uitstraling; het gebruik van verschillende soorten papier bedrukt in full colour en goudinkt, onderstreept de intrigerende inhoud ervan. De genummerde cadeauset in beperkte oplage bevat het tijdschrift, een paar schoenen en een T-shirt uit de 60-jarig jubileumcollectie.
1 / 8
Klant
Asics
Mulholland B.V.
Website
www.onitsukatiger.com/jp
Samenwerkingen
Sandor Lubbe
José Klap
Yoske Nishiumi
Satoshi Yamaguchi

Onitsuka Tiger’s 60-jarige liefdesaffaire met design en urban stijl vormgegeven

Onitsuka Tiger is een sport lifestyle merk dat de kunst en tradities van het Oosten combineert met de verleidelijke urban ontwerpstijlen van het Westen. Smel werd gevraagd door Zoo Magazine om een exclusief Onitsuka Tiger merkboek te ontwerpen dat 60 jaar speciale toewijding deelt: de liefdesrelatie met het ontwerpen van stijlvolle Japanse sportschoenen en kleding - een toewijding aan tradities en kwaliteit in elk productdetail.
1 / 8

Uniek, speels en artistiek


Bij het ontwerpen van het 60-jarig jubileummagazine Made of Japan werd Smel gevraagd een concept te bedenken voor een exclusief Onitsuka Tiger merkboek. We hebben de typografische stijl en de onconventionele lay-out van het tijdschrift Made of Japan gebruikt om een vergelijkbare premium look en feel te krijgen. De 24 pagina’s van het boekje staan vol met iconische afbeeldingen, van de eerste OK basketbalschoenen tot de Zodiac campagne van 2009. Voor de cover hebben we grijskarton gebruikt met een citaat van oprichter Kihachiro Onitsuka in koper foliepreegdruk.
1 / 5

Vervaardigd uit de beste materialen


Het Onitsuka Tiger merkboek is in full colour gedrukt op premium papier, het grijze kartonnen omslag heeft een citaat en het bedrijfslogo in koper foliepreegdruk gedrukt. De schutbladen zijn bedrukt met traditionele Japanse prints, het laatste schutblad is gevouwen en bevat een dvd met Onitsuka Tiger filmmateriaal.
Klant
Asics
Website
www.onitsukatiger.com/jp
Samenwerkingen
Sandor Lubbe
José Klap
By continuing to browse this site, you agree to the use of cookies to generate visit statistics.