Een krachtige identiteit: het verhaal van een verloren schip vormgeven

Branding het verhaal van een verloren schip. Bar restaurant IJver is de go-to plek in de 100 jaar oude Scheepsbouwloods op de Amsterdamse NDSM-werf. Het stoere industriële interieur met 34 tappunten en zo’n honderd verschillende bieren op fles maakt IJver tot een nieuw bierwalhalla.

Storytelling


Om een unieke identiteit voor IJver te maken bedachten we eerst een brand story. Een op de scheepswerf gevonden vintage flesopener met de naam IJver verwijst naar een vrachtschip uit de jaren 30 dat op mysterieuze wijze is vergaan. De flesopener hebben we als drager voor de identiteit gebruikt.
1 / 7

Geïnspireerd door de scheepswerf


Van porseleinen borden met brand icon, menukaarten tot diner cheques, elk item heeft een stoere grafische stijl geïnspireerd op de scheepswerf. De Fabrieksprikklok het scheepslogboek en specifieke jaren 30 lettertypes geven de identiteit een bijzonder karakter.
1 / 5
Klant
IJver Amsterdam
Samenwerkingen
Fotografie:
Nick van Domburg / cravecollective.nl
Marjolein Spronk


By continuing to browse this site, you agree to the use of cookies to generate visit statistics.