Colibries en absintlepels creëren culinaire Identiteit

Een huisstijl voor een restaurant waar kolibries en absint lepels de menukaart sieren. In de schaduw van de Utrechtse domtoren vind je een verborgen schatkamer vol smaakexplosies. Restaurant Florent bereid bistronomische eigenzinnigheden met een klassiek Frans karakter, hoog op smaak en een tikje eigenwijs.
1 / 3

Illustraties met een verhaal


Wanneer je carte blanche voor ontwerpen van een identiteit krijgt dan zoek je grenzen op. Naast een nieuw logo bedachten we drie thema verhalen over vergeten groenten, lelie als symbool van de Italiaanse stad Florence en artistieke vrijheid. Voor de uitwerking werkten we samen met een illustrator Dit Cheyenne om een visuele stijl te creëren die smaakvol is en prikkelt.
1 / 5

Identiteit om in te lijsten


Menu -en drankkaarten afgestemd in kleuren van het interieur, bijzondere tactiele papiersoorten (parafine vetvrij), geborduurde koksjassen en borden voorzien van illustraties. De huisstijl ademt in zijn geheel een hoogwaardig en ondefinieerbaar gevoel. De tekening met de kolibrie en absint lepels is in een speciaal gelimiteerde oplage gedrukt als kunst poster.
1 / 4
Klant
Restaurant Florent
Samenwerkingen
Fotografie:
Kurt de Wit
Marjolein Spronk

Illustraties:
Dit Cheyenne in samenwerking met Smel
By continuing to browse this site, you agree to the use of cookies to generate visit statistics.